روش تغییر اندازه نوارمنو در MacOS

شاید شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که نوشته‌ها و آیتم‌های نوار منو در صفحه نمایش برای شما بسیار کوچک و خواندن آن دشوار است. اگر می‌خواهید اندازه نوار منو را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر کنید، می‌توانید با تغییر در اندازه‌های نوار منو آن‌ها را تغییر دهید. البته به این نیز باید دقت داشته باشید که این تغییرات بر اندازه فونت‌های نوار منو هم در مک هم تأثیر می‌گذارد.

ما در سایت الکامپ قصد داریم مقالاتی آموزشی در زمینه لپ تاپ به اشتراک بگذاریم.

امکان تغییر اندازه نوار منو گزینه جدیدی است که در نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل در دسترس قرار گرفته است، بنابراین نسخه سیستم عامل شما باید از Big Sur به بعد باشد.

الکامپ تغییر اندازه نوارمنو در MacOS

روش تغییر اندازه نوارمنو در MacOS

۱- در ابتدا باید “System Preferences” را از منوی Dock یا  Apple باز کنید.

الکامپ تغییر اندازه نوارمنو در MacOS

۲- در پنجره باز شده، بر روی «Accessibility» کلیک کنید.

الکامپ تغییر اندازه نوارمنو در MacOS

۳- در این تنظیمات شما نمای کلی از تنظیمات دسترسی‌های مختلف در macOS را مشاهده می‌کنید. در این قسمت، گزینه “Display” را انتخاب کنید.

الکامپ تغییر اندازه نوارمنو در MacOS

۴- اکنون، گزینه “Menu bar size” را پیدا کنید که بر روی “Default” تنظیم شده است. اگر می خواهید اندازه آیتم‌های نوارمنو را افزایش دهید، روی آن کلیک کنید و “Large” را بزنید.

الکامپ تغییر اندازه نوارمنو در MacOS

۵- زمانی که می‌خواهید از تنظیمات خارج شوید، سیستم از شما می‌خواهد از سیستم مک خود خارج شوید تا تغییرات انجام شود. در این جا باید بر روی “Log Out Now” کلیک کنید.

الکامپ تغییر اندازه نوارمنو در MacOS

۶- پس از ورود مجدد، باید متوجه تغییر اندازه متن در نوار منو بشوید که کمی بزرگتر از قبل شده است. در عکس زیرمی‌توانید تقاوت قبل و بعد را مشاهده کنید.

تمام کاری که برای تغییر اندازه نوشت‌های نوارمنوی مک باید انجام دهید، همین چند مرحله کوتاه است.

همانطور که در اسکرین شات قبل و بعد این تغییر اندازه می‌بینید، تفاوت بین دو اندازه نوار منو بسیار کم است.

به طوری که حتی ممکن است بسیاری از کاربران به سختی متوجه آن شوند. اما اگر با دقت به این عکس نگاه کنید، متوجه این نکته خواهید شد که اندازه نوار منوی ثابت باقی می‌ماند و تنها اندازه آیتم‌ها، فونت‌ها و نمادها تغییر می‌کند.

اگر شما از یکی از صفحه نمایش‌های رتینا، 4K یا صفحه نمایش‌های بزرگ دیگر استفاده می‌کنید، این تفاوت ارزشش را دارد.